Urban Jungle

Oohhh wat vind ik dat verschrikkelijk al die planten op de vensterbank en de hangplanten bij mijn moeder thuis. Niet één plant op de vensterbank maar gewoon een hele vensterbank vol en het is geen kleine vensterbank. Het lijkt wel een jungle bij haar thuis. Als klein kind kreeg ik dan ook nog eens een klein plantje van mijn moeder op mijn slaapkamer, die overleefde het nooit bij mij. Als kind zei ik al tegen haar “als ik later groot ben, hoef ik geen planten in mijn huis”.

IMG_4296

Nu keek ik van de week in mijn eigen huis en mijn trolley staat ook goed vol met planten, onder andere vetplanten en cactussen. Deze planten kan ik gelukkig wel in leven houden. Wat moest ik lachen en ik dacht meteen aan vroeger bij mijn moeder thuis.

Nu noemen we heel veel planten bij elkaar “Urban Jungle” en het is ook op dit moment een trend om veel planten in huis te hebben.

FullSizeRender (12)

Om een Urban Jungle thuis te maken is niet zo moeilijk, ik heb een Urban jungle gemaakt op mijn trolley van Ikea. Ik had al wat vetplanten en cactussen in huis staan, ik heb ze allemaal verzameld en heb ze op de trolley gezet. Het effect is al super leuk!.

Omdat ik regelmatig dingen verander in huis en ik vind het fijn als mijn veranderingen weinig geld kosten, ga ik regelmatig naar de kringloop. Daar kun je ook voor een leuk prijsje mooie potten scoren. Kijk eens in je schuur of daar nog potten staan? De kleine cactusjes en vetplantjes kunnen vaak in een leuke mok die misschien nog een je keukenkastje heb staan.

FullSizeRender (15)

FullSizeRender (16)

Veel inspiratie kun je vinden op Instagram. Zo kwam ik bij Koetjes en Kaartjes een leuke idee tegen, de boomschijf van Action. De boomschijf is ontworpen om theelichtjes in te doen. Maar Amber deed er mini-cactusjes in en ze passen precies. Super simpel maar oooo zo leuk!

Bij ons in huis hangen er verschillende plantenhangers, ook die vond ik vroeger bij mijn moeder verschrikkelijk hihi. De plantenhangers kun je heel simpel zelf maken van zpagetti, het patroon is van de Karwei.

FullSizeRender (13)

De liefde voor planten heb ik van mijn moeder, dat weet ik zeker, of doe ik gewoon mee met de trend! Maar sowieso, planten kleden je heel huis heel erg leuk aan!

Liefs,

Angelique

One thought on “Urban Jungle

  1. Haha grappig hoe een “hekel” voor planten kan omslaan in een liefde ervoor! Mijn moeder ziet sommige huidige trends voorbij komen en kent ze dan inderdaad nog vanuit haar jeugd. Zoals de marmer trend (die vind zij dus verschrikkelijk haha en de plantenhangers is zij ook al geen fan van hihi) Zelf had ik vroeger een hekel aan rotan, maar nu dat weer terug begint te komen in de huidige vorm, vind ik het stiekem toch wel weer leuk!!

    Like

Geef een reactie

