Amsterdam

IMG_6231

Mijn vriend reist regelmatig voor zijn werk naar het buitenland, maar hij vertelde me een tijdje terug dat hij nog nooit in Amsterdam was geweest. Ik schrok ervan! Ik  heb toen meteen een hotel geboekt voor een weekendje weg, tja Amsterdam is toch onze hoofdstad, daar moet je toch een keertje in je leven geweest zijn.

Voordat we naar Amsterdam gingen had ik een hele planning gemaakt hihi, vele vonden dat wat overdreven! Ik wilde gewoon niks missen. Vannessa Barendregt en Judith Slagter hebben beiden een leuk blog geschreven over Amsterdam, zij hadden leuke tips die ik had opgeschreven.

IMG_6181

Ik had een heel leuk en bijzonder hotel geboekt, hotel Not Hotel. Als je het hotel binnenloopt, kijk je je ogen uit! Het is zo gaaf ingericht, ik bleef foto’s maken. Het hotel heeft unieke slaapkamers, je kunt bijvoorbeeld slapen in een antieke Amsterdamse tram of in een geheime kamer achter een boekenkast. De kamers zijn in combinatie met luxe bedden, eigen of gedeelde badkamers. Wij hadden de geheime kamer achter de boekenkast. Je moet geen claustrofobie hebben, want je kunt kont niet keren, maar ach, je hoeft er alleen te slapen en hoe gaaf is het om in de boekenkast te slapen!

Met de plattegrond in de hand gingen we Amsterdam in, we kwamen bij de eerste winkel De Wildernis. Het is een winkel met alleen maar groen, groen en planten.. Een geweldige sfeer! Ik ben de winkel wel 4 keer rond gelopen, zo veel inspiratie, zo hip. Ik ging met een plant en een kaartje naar buiten.

image

image

Wildernis is een ‘Stadstuinwinkel nieuwe stijl’ vol met kamerplanten, thee, koffie & taart, cursussen/workshops, toffe bakken, plantenhangers, botanische prints, kleine en grote (groen)cadeaus, tuinierspullen, potgrond, zaden, (tuin)boeken, eindelijk echt mooie plantenpotten, en nog veel meer. Alles groen, groen, groen…

We liepen heel de Prinsengracht uit en liepen zo tegen de Noordermarkt aan. Ik kom sowieso graag op de markt, altijd gezellig vind ik! Wat een heerlijke sfeer is er op de Noordermarkt, heerlijke geuren, zoveel homemade producten, ik hou ervan!

IMG_6183

Op de Prinsengracht zit een prachtige bloemenwinkel Pompon, ik kon alleen maar “wauw” zeggen! Die bloemen, prachtige kleuren, die takken, het is maar goed dat ik niks mee kon nemen, want we moesten nog de hele dag. Ik had de hele winkel leeg gekocht als ik de kans kreeg!

IMG_6188

IMG_6189

 

Vanuit de Prinsengracht liepen we Haarlemmerstraat/dijk in, het is een hele gezellige straat met super leuke winkels! Bijvoorbeeld: RestoredStore without a home&Klevering en Sukha.

IMG_6192

Wat een fantastische winkel is Sukha, ik heb wel 6 keer een rondje gelopen door de winkel, er hangt een geweldige sfeer wederom en wat een mooie spullen verkopen ze daar. Sukha heeft een eigen label met mooie, pure producten uit India, Nepal, Peru en Indonesië. Het zijn stuk voor stuk fairtrade en/of handgemaakte producten, die met aandacht en liefde zijn gemaakt. Ik kocht een aantal leuke kaarten, tja ik kon er moeilijk met lege handen weg gaan.

IMG_6215

IMG_6200

 

IMG_5235

Vanuit de Haarlemmerstraat zijn we via de Dam naar de Negen Straatjes gelopen. Daar zit een heel leuk lunch-tentje, Pluk Amsterdam! Hier draait alles om gezonde broodjes, salades, sappen, koffie en lifestyle/interieur artikelen. Toen ik de winkel binnenkwam kreeg ik een warm gevoel van thuis komen, super gezellig!

IMG_6205

IMG_6206

IMG_6201

We hadden ondertussen wel pijn aan onze voetjes dus we gingen langzaamaan terug naar ons hotel, op de weg terug kwamen we langs de Foodhallen. De foodhallen zit in een oude tramremise in Amsterdam West. Het is een overdekte Food market met allemaal stands met allemaal verschillende gerechten en specialiteiten. Je kunt er super gezellig zitten en er hangt een super relaxte sfeer.

Helaas zijn wij ’s’avonds weer naar huis gemoeten, want ik was intussen ziek geworden. Ik kan je dus niet vertellen hoe de ervaring was om achter de boekenkast te slapen en ik wilde nog veel foto’s maken van het Hotel. Toen we thuis kwam hebben we meteen opnieuw weekendje Amsterdam geboekt voor 2016, we gaan dus terug.

IMG_6187

Als je nog nooit in Amsterdam bent geweest…. Go!

Liefs,

Angelique

4 thoughts on “Amsterdam

Geef een reactie

