ZONDAGOCHTEND ONTBIJT

IMG_7561

Ik hou zo van zondagochtenden bij ons thuis. Alles mag en niks moet, lekker lui doen, huispak aan doen en in de relax modus! Op zondagochtend liggen we altijd met z’n allen op bed. Mijn vriend en ik liggen dan lekker met onze labrador en chihuahua heerlijk op bed, dat is zo gezellig en zo’n feest voor de hondjes. Dan prijs ik mezelf zo gelukkig. De hondjes zijn dan de koning te rijk.

IMG_7558

Heel de week is het druk, je kent het vast wel, geen tijd om gezellig te ontbijten, dus op zondag doen we het lekker uitgebreid! Mijn vriend rijdt dan naar de supermarkt en haalt lekkere verse broodjes, ik ga in de tussentijd de tafel deken. Ik hou ervan om dan lekker uit te pakken met het dekken van de tafel. Het is toch net even anders als je met je bord op je schoot op de bank zit, ook wel eens lekker!

IMG_7559

Een tafelkleed op tafel vind ik altijd gezellig, kleed ook zo lekker aan! 🙂 Ik heb geen servies wat bij elkaar hoort, daar heb ik bewust voor gekozen. Ik koop wat ik mooi vind en het moet wit zijn. Want ook al heeft het allemaal verschillende vormen, omdat het wit is past het allemaal perfect bij elkaar. Ik vind het erg leuk om te mixen met duur servies en goedkoop servies. . Regelmatig kom ik bij de kringloop, heerlijk om daar te neuzen. Daar vind ik wel eens super leuk servies voor een heel leuk prijsje.

IMG_7555

Het prachtige Deens servies met het alfabet is stijlvol en modern tegelijk! Dit service past op ieders ontbijttafel! Ik kocht het bord en de mok hier. Je ziet het, het servies hoeft niet allemaal van dezelfde serie te zijn, kijk eens wat je allemaal in je keukenkastje heb staan en mix het allemaal door elkaar.

Uiteraard staan er ook eitjes te koken, want een ei hoort erbij (op zondag)! Voor de hondjes wordt ook altijd een eitje gekookt, ze zijn er dol op, ze hoeven maar het getik van een ei te horen en ze zijn door het dolle heen. De waterkoker staat aan, want ik ben echt een theeleut, ik vind verse muntthee heerlijk en zo’n muntplantje staat gewoon gezellig in de keuken.

Muntthee
Al duizend jaren lang is muntthee – eigenlijk geen echte thee omdat er alleen maar munt in zit – populair. Dat heeft de theesoort onder andere te danken aan de medische werking. Dat vind ik er zo leuk aan.
Vertering: Munt is goed voor je darmen en spijsverteringskanaal. De natuurlijke doorstroom in je lichaam wordt ondersteund. Vaak last van verstopping? Muntthee helpt je de boel weer op gang te krijgen.
Hongerstiller: De sterke geur van muntthee zal je honger stillen en dus voorkomen dat je weer een zoete snack in je mond stopt. Koekje of snoepjes? Nee, dat hoeft niet.
Relaaaaax : Ga jij snel stressen? Met muntthee niet meer. De drank heeft namelijk ook een relaxte werking: onderzoek van NASA toonde aan dat de stress met een kwart vermindert als je ruikt aan munt. Snel planten in je tuin dus of ruik dan maar goed aan die heerlijke thee en relax…
Anti-griep: Voel je een griepje aankomen of heeft de griep je al harteloos geveld? Muntthee lost je slijm op en laat je daardoor beter voelen tijdens een verkoudheid. En als je je benauwd voelt, kun je ook boven een stoombadje met munt hangen. Onsexy, maar wel gezond. Ook ontspannend voor je spieren.
Reisziekte: Word jij misselijk tijdens het reizen? Muntthee gaat jouw misselijkheid tegen. Als je last hebt van reisziekte, neem dan een kopje muntthee om de reis aangenamer te maken.
Bron

IMG_7552

Ik vind de potten van het broodbeleg zo ongezellig staan op tafel, bijvoorbeeld de pakken hagelslag, potten jam enz. Maar we zijn allebei zoetekauwen! Leuke voorraadpotjes met een sticker erop oogt al veel gezellig en je hebt toch je zoetigheid op tafel! Voor ieder wat wils.

IMG_7563

Ik was laatst bij een vriendin die ook echt een theeleut is en zij heeft losse thee in huis, ik kreeg daar een heerlijk kop thee genaamd ” Mannendroom”, heerlijk! Het is een kruidenthee met een heerlijk verrassende mix van smaken. Ingrediënten: Rooibos, appel, kaneel, gember, St. Janskruid, citroen, kardamom, peper en ginseng. Dames, dit is echt een aanrader! Ik kocht de Mannendroom thee hier.

IMG_7554

IMG_7551

Als mijn vriend terug is met de heerlijk verse broodjes, kunnen wij aan het ontbijt gaan beginnen! En dan lekker lang tafelen. Hou jij ook zo van de zondagochtenden?

Liefs,
Angelique

3 thoughts on “ZONDAGOCHTEND ONTBIJT

Geef een reactie

