Zaterdag is het hier bloemendag!

 

IMG_7652

Ik kan echt genieten van de zaterdagochtenden! Wij hebben op onze slaapkamer geen verduisterende gordijnen, ik vind het heerlijk als ik wakker word en de zonnestralen schijnen op mijn gezicht. Helaas komt uitslapen niet vaak voor op zaterdag, vooral onze labrador is altijd vroeg uit te veren, uitslapen kent hij helaas nog niet! Hihi Maar dat is zich helemaal niet erg, want op zaterdagochtend worden bij ons de boodschappen gedaan en de bloemen gehaald.

De bloemen haal ik het liefst op de markt, omdat de keuze daar een stuk groter is dan bij de bloemist. Er staan 3  grote kramen met bloemen op de markt in Helmond. Tja, ik hou er nu eenmaal van om keuze te hebben uit een groot assortiment.  Ik loop langs alle kramen, want ik wil zeker weten dat ik niets mis. Als ik mijn keuze heb gemaakt, en daarna natuurlijk weer te veel bloemen heb gekocht, ga ik naar huis.

IMG_7664 (1)

Bloemen horen echt in m’n interieur, ik denk dat ik dat van mijn moeder heb. Ik weet niet beter dat moeder wekelijks verse bloemen in huis heeft staan, dat was vroeger al zo. Ik vind het heerlijk om in de weer te zijn met bloemen, om zelf vazen te vullen en boeketjes te maken. Voor mij is dat echt ontspanning.

Als ik naar de markt ga, dan gaat mijn vriend het huis poetsen. Stofzuigen, dweilen, etc. Het liefst ga ik alleen naar de markt, dan kan ik net zo lang treuzelen als ik zelf wil. En geloof me, treuzelen kan ik echt.

Het huis is helemaal netjes als ik thuis ben, voor even dan. Als ik thuis kom met m’n bloemen, haal ik m’n vazen tevoorschijn, haal ik de bladeren van de bloemen en snoei ik ze eventueel. In ieder geval, de keuken is weer een chaos na 10 minuten. Daar wordt mijn vriend natuurlijk niet heel blij van.

IMG_7655

Je kan bloemen op verschillende manieren stijlen in je interieur, denk een aantal kleine vaasjes bij elkaar, 1 grote vaas of een aantal grote vazen bij elkaar. Zo is je interieur elke week weer anders.

IMG_7657

IMG_7656

Deze week heb gekozen voor mooie winterse kleuren, wat ik zo geweldig vind is dat ik losse bloemen kan kopen op de markt. Ik zit dus niet met te veel dezelfde bloemen te koekeloeren! Want ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om bloemen weg te gooien. Als ik bloemen over heb en ik moet toevallig nog naar familie of vrienden, geef ik bloemen die ik over heb altijd weg.

Omdat alles wit is, komen de bloemen helemaal tot zijn recht in het interieur. Ik heb alle bloemen in een vaas gedaan, de lengtes van de bloemen zijn verschillend, waardoor het speels eruit ziet, ik hou daar van!

IMG_7654

IMG_7653

Het is ook super leuk om al je vazen tevoorschijn te toveren en je bloemen te verdelen in verschillende vazen.

IMG_7661

Durf ook met gekleurde vazen te combineren en resultaat is meteen zo anders!

Ben jij ook zo’n fan van bloemen?

Liefs,

Angelique

3 thoughts on “Zaterdag is het hier bloemendag!

  1. Ik ben ook een echte bloemen liefhebber, de laatste tijd probeer ik me wat in te houden of bijvoorbeeld een bosje eucalyptus op een vaas te zetten die lekker lang staat of die ik daarna kan drogen. Anders ben ik wekelijks zoveel geld eraan kwijt! Ik kan me net als jij moeilijk bedwingen als ik voor zo’n kraam sta! 🙂

    Like

Geef een reactie

