Dineren met Kerst

IMG_8256

De kerst komt steeds dichterbij, met kerst wordt er altijd samen gegeten, in ieder geval hier wel! Bij ons thuis gaan we altijd met het hele gezin gourmetten, een hele lange tafel met 3 gourmetstellen, heerlijk eten, kletsen en vooral genieten! Wij eten ook altijd met kerst bij de familie van mijn vriendin, daar wordt Pools gekookt, 5 gangen menu, ze staan uren in keuken en alles word vers bereidt! Toen ik voor de eerste keer met kerst daar kwam wist ik niet wat me overkwam, zo veel eten! Bij mijn schoonfamilie hebben we bedacht dat we allemaal iets meenemen van eten , ik moet alleen nog bedenken wat wij gaan koken. Ik kan genieten van deze dagen, vooral omdat ik bij de mensen ben die belangrijk voor mij zijn.

IMG_8274

Omdat wij dit jaar thuis geen kerst vieren, dit jaar geen mooi gedekte tafel in ons huis, ik vind een gedekte tafel prachtig . Om al in de kerstsfeer te komen heb ik tafel al gedekt in kerstsfeer. Dagen ben ik bezig geweest om de juiste servies en accessoires te zoeken om de tafel te dekken, denk aan servetringen, servetten, naamkaartjes, bestek enz. Ik wist dat de basis wit moest zijn met goud.

De trendkleur is op dit moment onder andere goud. Ik ben nooit fan geweest  van goud, maar in de winkels kwam ik steeds meer goud tegen. Ik kocht wat kleine gouden woonaccessoires om te kijken of ik het thuis leuk vond staan en ik ben om. Het staat prachtig en stijlvol!

IMG_8260

Ik heb voor een wit tafelkleed gekozen, die had ik nog liggen. Ik heb gekozen voor borden met een goudrandje en daar onder een glazen bord, ik vind het effect zo leuk. Ik heb lang nagedacht wat ik wilde doen met naambordjes, er zijn zoveel leuke ideeën. Ik heb voor een simpel idee gekozen, naamkaartjes met een knijpertje. “Less is more”.

IMG_8277

IMG_8266

De servetringen heb ik zelf gemaakt, een takje uit de kerstboom geknipt. Ik wilde een klein beetje kleur op tafel hebben, ik heb daarom gekozen voor de leuke zuurstokjes. 

IMG_8270

Op een gedekte tafel hoort natuurlijk ook een menukaart, je gasten willen toch weten wat ze te eten krijgen, hihi. Op een wit cadeauzakje heb ik met een gouden pen het menu opgeschreven. Ik vind het altijd leuk om cadeautjes te geven, in de cadeauzakjes heb ik chocoladekerst kransjes gedaan. De gasten kunnen dus de menukaarten mee naar huis nemen met iets lekkers erin.

IMG_8268

IMG_8279

IMG_8269

IJskristallen vind ik echt passen bij de kerst en als kind knipte ik er tientallen. Zo ben ik even terug in de tijd gesprongen en ik ben weer ijskristallen gaan knippen. Wat een gezelligheid boven de tafel!

Je bent klaar met eten en je bestek moet je nog bewaren voor de volgende gang, en ik zie het al helemaal gebeuren, het bestek wordt neer gelegd op mijn witte tafelkleed. Je hebt van PTMD hele leuke bestekhouders en zo blijft je tafelkleed mooi schoon. Als je bij Distelroos iets besteld krijg je een setje van 6 stuks van PTMD Bestekhouders als kerstcadeautjes er gratis bij. Ik ben ieder geval gek op cadeautjes.

IMG_8263

Nu heb ik toch de sfeer kunnen proeven als wij de kerst thuis zouden vieren. Hoe dek jij met kerst de tafel?

Liefs,

Angelique

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6 thoughts on “Dineren met Kerst

  1. Echt mooi gedaan, ziet er super sfeervol uit. Wij gaan deze kerst ook beide dagen weg. Dus voor mij geen gedekte (kerst)tafel dit jaar. Maar meestal kies ik voor veel wit, gecombineerd met kerstgroen. En zilver. Fijne kerst alvast 😉 x . Sandra

    Like

Geef een reactie

