De Kaartjes Kamer

IMG_0225

Ik ben gek op posters en kaartjes, op  Instagram volg ik De kaartjes Kamer. De kaartjes Kamer heeft een hele leuke collectie aan kaarten en posters. Ik vind het super leuk om mensen een kaartje te sturen of te geven. Tegenwoordig doe je veel via internet. Maar ik vind het nog steeds heerlijk om ouderwets een kaartje met de hand te schrijven en per post te versturen! Want een kaartje in je brievenbus ontvangen blijft leuk en een geschreven kaartje is veel persoonlijker!

IMG_0223 (1)

IMG_0210

Toen de webshop van De Kaartjes Kamer online ging, nam ik meteen een kijkje! Bij de contact gegevens stond woonplaats Helmond. Ik dacht meteen; dat is leuk, ik woon zelf ook in Helmond. Ik vind het super leuk om mensen te ontmoeten die een passie hebben voor posters en interieur. De volgende dag heb ik er meteen een mailtje aan gewaagd.

IMG_0219

 En zo ging ik afgelopen dinsdag op bezoek bij Karin. Toch is het altijd spannend om naar iemand toe te gaan die je niet kent. Toen ze de voordeur opende was de spanning meteen weg, ik werd door haar hele gezin ontvangen, het was een warm welkom. Met een kop thee aan de eettafel vertelde Karin over haar passie voor tekenen en hoe haar kaarten ontstaan zijn.

IMG_0226

IMG_0221

Haar omgeving kent Karin van de freubels, ik moest zo lachen toen ze dat vertelde, ik hou ook er van! Twee koppen thee later vertelde Karin dat naam  “De kaartjes kamer” ontstaan is uit “Kaatjes kamer”.  Karin -> Kaatje -> Kaartjes = De Kaartjes Kamer.

IMG_0230

IMG_0205

Tekenen heeft Karin altijd al gedaan. Tekenen is voor Karin een vorm van rust en ontspanning. Na een drukke dag, toen ze de rust op zocht, Kiekeboe en Jippie ontstaan. Schetsen maakt ze niet, de tekeningen maakt ze in een keer, uit de losse pols. Dat is echt ontzettend knap. De illustratie is het wel of niet, ze denkt er niet teveel over na, de illustratie’s “ontstaan”. Na de kaarten Kiekeboe en Jippie kwamen de kaarten Kaas en cactus tot leven. Bij elke kaart vertelde Karin een verhaal. Bijvoorbeeld bij kaart Kaas: een collega van Karin vond deze kaart helemaal geweldig en zo werd de kaart tegen een pakje boter geruild. Ik vind het geweldig dat bijna elke kaart zijn eigen verhaal heeft, dat maakt ze uniek. De patronen van de kaartjes komen in verschillende kaartjes weer terug.

IMG_0209

IMG_0229

IMG_0224

Mijn illustraties zijn een uiting van mijn dagelijkse leven. Ik heb een prachtig leven, maar kan zo vol raken van dingen die ik alleen met mijn pen kan vertellen.

Heerlijk vind ik het om aan de slag te gaan en me te verliezen in mijn werk. Lekker aan de slag. Niet wetend wat er komen gaat. Een leeg vel papier en mijn fineliner in de aanslag.

Ik krijg er kriebels van als ik op onmogelijke ogenblikken geïnspireerd word en mijn enthousiasme niet op papier kan zetten. Of als ik vol zit met prikkels en graag aan de slag wil.            

 Uit mijn pen vloeien illustraties waarvan ik voel dat deze eruit moeten.            

Mijn pen vertelt het hele verhaal. En dat wil ik graag met je delen.    

 Mijn werkkamer is niet meer dan een grote tafel midden in huis. Ik word omgeven door mijn heerlijke alledaagsheid en geniet van alles om mij heen.      

Hoeveel moois past er in een dag?                        

  Ontzettend trots en blij ben ik met mijn eigen Kaartjes Kamer.                              Bron

IMG_0228

Ik kwam ‘s avonds thuis met een grote glimlach op mijn gezicht, wat een leuke avond was dat. En wat is Karin een leuke en spontane vrouw die heel veel passie heeft voor tekenen en haar kaarten.

IMG_0204

IMG_0231

Kaarten zijn niet om alleen te versturen of te geven, maar ook om in je interieur te gebruiken. Geef je een interieur een persoonlijke touch door leuke kaarten in te lijsten.

Hou jij ook zo kaarten? Neem eens een kijkje de d’r website….

Liefs,

Angelique

 

 

 

Geef een reactie

