Ontwerp je eigen poster

IMG_9949

Ik vind het altijd leuk als ik weer iets besteld heb, ja wie niet. Ik kan dan ook niet wachten totdat ik het binnen heb haha. Zo had ik een poster besteld bij Mapiful.

IMG_9962

IMG_9945

Mapiful is een Zweeds bedrijf. Het is allemaal begonnen met 4 vrienden die onder het genot van een kopje koffie de mogelijkheden bekeken om technologie, design en landkaarten te combineren.

Het eerste idee dat ze kregen was om het spel “Snake”, die je nog kent van de NoKia telefoons, in een nieuw jas te steken. De bedoeling was om het spel te spelen op een landkaart van bijvoorbeeld je eigen woonplaats. Tijdens het ontwerpen waren de ontwerpers veelal bezig met landkaarten. Ze kwamen erachter dat de landkaarten best wel als een poster thuis aan de wand zouden kunnen hangen. En daar was was het idee om Mapiful te ontwerpen.

IMG_9943

Uiteindelijk heeft het de ontwerpers behoorlijk veel kruim en tijd gekost om de Mapiful te voltooien, maar het is echt schitterend geworden. Het werkt eenvoudig en binnen een mum van tijd heb je een mooie poster ontworpen. Alles is mogelijk, London, Parijs, New York of je eigen geboorteplaats of woonplaats. Je kunt daarbij inzoomen of uitzoomen. Er zijn ook nog enkele mogelijkheden voor wat betreft het design van je poster.

IMG_9947

IMG_9948

Op de website van Mapiful ontwerp je dus heel eenvoudig je eigen poster. Ik ben zelf niet zo van de moeilijke websites, maar dit ging mij super gemakkelijk af. Ik koos voor New York, je kunt de labels (onderschrift op de poster) zelf aan passen, je kunt zelf kiezen voor welke thema je wil gaan, Modern, pantone, strict of clean. Het formaat van je poster kun je zelf kiezen en je hebt nog een keuze voor een staande of liggende poster. Super leuk om je eigen poster zo te ontwerpen.

IMG_9939

Eigenlijk had ik maar met één ding moeite en dat was om de plaats uit te zoeken waarvan ik een poster wilde. Uiteindelijk koos ik voor New York, want enkele jaren geleden ben ik daar geweest. Wat een stad *zucht*, ik heb mijn ogen uitgekeken, de sfeer, de mensen, het eten alles vind ik daar geweldig! Ik zou nog heel graag nog een keer terug willen naar New York, vandaar de keuze voor New York.

IMG_9946 (1)

Toen ik de poster ontving was ik erg blij, wauw gaaf! De wissellijst had ik al hier gekocht. Mijn vriend vroeg waar ga ik de poster eigenlijk op wilde hangen. Niet zo’n rare vraag, want veel plaats hebben we niet meer en het liefste hang ik alle muren vol met posters haha. Even wat andere lijsten opgeruimd en plaats gemaakt voor dit prachtige exemplaar.

Welke stad of land zou jij kiezen?

Liefs,

Angelique

Geef een reactie

