Haken

IMG_0741

2 jaar geleden ben ik begonnen met haken, ik deed eerst aan breien. Mijn moeder is ook zo’n creabea en zij heeft mij leren breien. Ineens was mijn inspiratie voor breien op, ik viel in herhaling, dat vond ik zo vervelend.. Toen zei een vriendin; je moet eens beginnen met haken. Ik dacht haken NEE !#.!/**& dat is veel te moeilijk. Nou,ik ging toch maar met mijn garen en haaknaalden aan de slag. Ik leerde het door veel Youtube-filmpjes te kijken, ik begon met het haken van Granny Squares.

IMG_0739

IMG_0740

Granny Squares? Je weet wel, die vierkantjes van oma, deze zijn de basis voor heel veel haakwerken. Je haakt vierkantjes, haakt een aantal vierkantjes aan elkaar en je kunt er te gekke dingen meemaken. Ik heb al een aantal leuke dingen zelf gehaakt, een plaid, kussenhoesjes en pannenlappen.

IMG_0745

IMG_0735

Als de dagen lang donker zijn zit ik veel binnen, de tv staat vaak aan, maar er is eigenlijk niets leuks op. Herkenbaar denk ik? Ik moet ‘s avonds iets te doen hebben, ik kan niet alleen maar op de bank zitten en tv kijken. Ik moet bezig zijn, haha, dus haken is ideaal voor mij. Ik zit, kijk tv, ik ben bezig en ik ontspan. De perfecte combinatie voor mij.
Ik was al een tijdje op zoek naar een mooi plaid, ik wilde graag een plaid met okergeel erin. Ik slaagde maar niet om verschillende redenen. Toen zag ik ineens het okergele wol zag liggen thuis. Ik had deze kleur gekocht omdat ik de kleur fantastisch vind, maar nog nooit gebruikt omdat ik niet wist waarvoor. Maar nu had ik er een idee voor, mijn eigen plaid ga ik haken.

IMG_0733


Ik ben met dubbele draad gaan haken, lichtgrijs en okergeel, dubbele draad omdat ik graag een grove deken wilde. Ik ben gewoon hele grote vierkantjes gaan haken. Ik had geen patroon, ik ben gewoon op gevoel begonnen en hoopte dat het gewoon mooi ging worden. Ik kan je vertellen, dat op gevoel haken gaat ook wel eens mis. Ik had een aantal bollen wol van het okergeel. Ik had al een paar vierkanten gehaakt en ik kwam er achter dat deze kleur niet meer de in winkel verkrijgbaar was. Ik was al bij een vriendin geweest en had haar bollen okergeel mee genomen, gelukkig deed zij er niks mee! Pppff bofkont ben ik! Dus ik moest creatief zijn, ik heb toen gekozen om er een licht kleurige geel toe te voegen, gelukkig heeft het goed uitgepakt.

IMG_0736

IMG_0765
Ik ben super blij met het eindresultaat! Wat vind jij?

IMG_0732

klinkt heel stom, maar ik kon geen patronen lezen, vorige week heb ik snelcursus van mijn moeder gehad en ik ben nu een knuffel aan het haken.

Liefs,

Anglique

One thought on “Haken

Geef een reactie

