BABYSHOWER

 

IMG_4223

Dit jaar heb ik, inculsief mijn eigen babyshower, 4 babyshowers gehad. Mijn babyshower was geregeld door mijn twee zusjes, het was een complete verrassing en ik heb super genoten.

Vorig jaar kreeg ik een uitnodiging van een babyshower voor een vriendin. Een babyshower, wat is dat nu weer? Het is overgewaaid vanuit Amerika.Het is een verrassingsfeest voor de aanstaande mama en de baby in haar buik.Het is een vrijgezellenfeest, maar dan net even anders en zoner alcohol hihi.

Ik wist totaal niet wat ik moest verwachten. Mijn zusje was op dat moment ook zwanger, dus ik voelde me geroepen als oudste zus om er een te organiseren voor haar. Want is een nieuwe trend om een babyshower te krijgen als je mama-to-be bent. Het was een super leuke middag, met taart, hapjes, cadeautjes voor de mama to be en uiteraard spelletjes

IMG_4221

Nu, een aantal babyshowets rijker, ben ik een babyshower gaan regelen voor mijn schoonzus. Ik ben nu 33 weken zwanger en zij 31 weken. We krijgen allebei een meisje, super leuk! Vandaag heeft ze haar babyshower gehad.

Ik zal jullie wat enkele dingen laten zien wat ik onder andere gedaan heb voor de babyshower. Het thema was pink natuurlijk, tja een meisje, dan denk ik toch meteen aan pink, ik kan er niks aan doen hihi.

IMG_4019

Gisteren op de markt kwam ik prachtige roze dalia’s tegen, die gingen natuurlijk mee naar huis. Prachtige bloemen!  Ik heb ze in kleine vaasjes gedaan, want die moesten op tafel komen, ik wilde de aankleding niet te overdreven doen of te kitsch.

Iederen moest een iets lekkers meebrengen van thuis, scheelt jezelf een hele hoop tijd in de keuken en het is gewoon leuk dat iedereen zien eigen bak/kook kunsten kan laat zien. Ik maakte speklolly’s en watermeloenijsjes.

IMG_4249

IMG_4214

Je hebt kabelspekken en sateprikkers nodig. Je rolt het kabelspek op en prikt de sateprikker er doorheen. Je kan dit helaas niet uren van de voren maken. Ik was gisterenavond al heel actief begonnen maar na een tijdje gingen de spekken scheuren. Mijn vriend weer naar de supermakrt, gelukkig was die tot 22.oo uur open, bofkont die ik ben!

IMG_4217

Je hebt nodig: een watermeloen en ijsstokjes. Je snijd de watermeloen in plakjes en daarna in puntjes.  Steek het stokje door het midden van de schil. Snijvan te voren sneed een stukje met een mes uit de schil, dan gaat het ijsstokje er makkelijker in. Klaar en smullen maar!

IMG_4211

IMG_4251

Welkomsdrankje, maar dan natuurlijk zonder alcohol en het moet pink zijn.We blijven in de pink sfeer. Het recept kwam ik tegen op de site van Loods5. Super simpel en super lekker!

IMG_4268

Bron: Loods5

Leuke cocktail glazen, strikje er om heen en proosten maar!

IMG_4025

Bedankjes, hoe leuk is het voor de  mama-to -be om de gasten te bedanken omdat ze zjin gekomen? Een bedankje vind iedereen toch leuk? Je hebt popcorn nodig, foliezakjes, stickers en maskingtape. Ik bestelde alles bij leuk lintjes . Je doet de popcorn in de zakjes, je maakt de zakjes dicht met een klein stukje plakband en dan de maskingtape er overheen. En je plakt de sticker midden op het zakjes. KLaar en uitdelen maar!

Ik had ze in eerste instantie alleen dicht gemaakt met de maskingtape, even later waren alle zakjes weer open. Het gisterenavond echt allemaal goed hihi, eerst de gescheurde spekjes en toen waren alle zakjes weer open. Gelukkig hou ik van freubelen!

IMG_4270

IMG_4224

Op een babyshower horen natuurlijk cadeautjes voor de aanstaande moeder en baby. Ik vroeg of iedereen een cadeautje wilde meenemen met daarop een babyfoto van zichzelf. Ze moest eerst raden wie degene op de foto was, voordat ze het cadeaujte uit mocht pakken. Anders ben je zo snel klaar met uitpakken en zo ben je toch ietsje langer bezig. Het is ook super leuk om te zien hoe iedereen als baby uitzag.

Het was een leuke babyshower!

Liefs,

Angelique

 

 

 

Geef een reactie

