DIY Pieken stolp

 

img_1958

Vorig jaar werd ik geïnspireerd door de super leuke diy van Zilver Blauw De pieken stolp. Ik had toen helaas geen tijd om deze super leuke diy te gaan maken.

De kerst was voorbij, dan begint de opruiming van de kerstartikelen.  I love opruimingen en kortingen! Mijn man en ik hebben altijd een discussie over kortingen/ sale. Hij zegt dat ze de artikelen duurder maken en daarover de korting geven en dat je uiteindelijk net zo veel of net wat minder betaald  als voorheen. Nou ik wil hier niets van afweten haha laat mij maar lekker in mijn waan.

img_1670

img_1963

Zo ging ik met een vriendin na de kerst naar een tuincentrum waar de kerstartikelen tot 50% waren afgeprijsd. Heerlijk is dat nog even wat leuke koopjes scoren en toen kocht de gaafste pieken met een flinke korting. Deze pieken gingen thuis de doos om bewaard te worden voor mijn diy voor deze kerst.

img_1957

Eindelijk………………………. ik kon mijn pieken stolp gaan maken. De stolp kocht ik vorige week bij de Intratuin. Bij de stolp zit een houten plateau bij, deze maakte ik wit. Stad en land heb ik afgezocht voor glazen waxinelichthouders en kandelaars. Ik dacht die kun je toch overal kopen, nou nee. Toen kreeg ik een heldere ingeving “de kringloopwinkel”. Daar kon ik mijn geluk niet op, ze hadden er volop keus. Met een tas vol waxinelichthouders en kandelaars ging ik naar huis, natuurlijk had ik er veel te veel gekocht. Ik kon weer niet kiezen hihi. Bij de Action kocht ik boetseerklei, de pieken passen niet precies in de waxinelichthouders. Door de boetseerklei blijven ze perfect rechtop staan. De ledlampjes kocht ik ook bij de Action.

img_1673

img_1680

Ik zag deze super gave glazen kerstbal kocht ik vorige week bij de Hema, ik haalde het haakje eraf en gebruikte deze voor in mijn pieken stolp.

img_1962

img_1674

Dit is echt super leuk om te maken en de pieken stolp is super gaaf geworden. Na sinterklaas gaan we een kerstboom kopen, ik kan niet wachten om het huis helemaal in kerstsfeer te gaan om toveren.

Liefs,

Angelique

Geef een reactie

