Kerst cadeaus

img_4309

Over een paar dagen is het dan echt kerst, ik hou van die dagen! Elk jaar is kerst hetzelfde bij ons, het zijn tradities geworden. Ik hou van tradities.

img_4304

Kerstavond vieren we bij mijn familie thuis. Dat is altijd een super drukke bedoeling, maar altijd zo gezellig. Alle jaren ervoor deden we altijd gourmetten en als toetje Viennetta ijs haha. Maar dit jaar wordt het anders aangepakt, er worden allemaal kleine hapjes gemaakt. Sinterklaasavond hadden we ook allemaal kleine hapjes, heel de tafel stond vol en echt letterlijk vol met hapjes. Zo lekker en gezellig.

1ste Kerstdag vieren we bij mij beste vriendin, haar ouders en haar schoonfamilie is er dan ook. De moeder word van mijn vriendin is Pools en al jaren is het traditie dat er Pools gekookt word. Alles wordt dan met veel liefde gekookt en gebakken. En geloof me, er zijn wel 5 soorten vlees en 7 verschillenden toetjes en alles wordt zelf bereid. Dat is echt een feestmaal. En ’s avonds kun je ons altijd naar huis rollen.

2e kerstdag vieren we met mijn schoonfamilie. We doen altijd loodjes trekken en het allerleukste is dat het dit jaar hier wordt gevierd, in ons nieuwe huis. Wij gaan koken voor de familie.  Ik ben totaal geen keukenprinses, maar gelukkig kan mijn man goed koken, bofkont die ik ben.

img_4310

img_4299

Natuurlijk hoort er bij kerst ook cadeautjes, met heel veel liefde koop ik de cadeautjes. En het inpakken van de cadeautjes vind ik echt een feestje. Gisteren heb ik alle cadeautjes ingepakt. Met leuk inpakpapier en versieringen kun je de mooiste cadeautjes inpakken.

De cadeaudoosjes zijn van de Hema 2 stuks €1,50. Cadeaupapier sterren Hema €1,50, cadeaupapier goud, diamant en groen Xenos €0,49.

img_4307

img_4308

Het inpakpapier en de versieringen heb ik bij de Hema en de Xenos gekocht. Wat ik altijd doe is een rondje door het huis maken, vooral de zolder. Ik heb daar altijd wel wat liggen wat ik kan gebruiken voor het inpakken. Zo kwam ik de confetti sterren tegen en het gouden lint. Tip: kijk altijd even wat je nog allemaal in huis hebt liggen, je zal nog verrast zijn.

img_4325

img_4306

Hoe leuk zit dit eruit? Je pakt je cadeautje in met een leuk inpakpapier daarna pak je een stuk transparant cadeaupapier je ligt er wat confetti in en je pakt je cadeau weer opnieuw in.  Dit cadeautje is nu nog toch een feestje.

 

img_4326

De opvouwbare doosjes zijn van de Xenos 2 stuks € 0,99, er past precies een cd in :-). Touwtje erom heen en een leuk kerstlabel en dit cadeautje is ook leuk. De kerstlabels zijn ook van Xenos setje van 3 stuks € 0,99.

De takjes had ik nog in huis liggen, ik wilde ze eigenlijk weg gooien. Gelukkig bedacht ik nog net op tijd dat ik ze nog kon gebruiken voor als decoratie voor op de cadeautjes. En tadaaaaa, het groen heeft ook weer een nieuwe bestemming gekregen, beter dan de groen-container haha.

Ik ben zo benieuwd wat iedereen van zijn of haar cadeautje vind.

Ik wens iedereen alvast hele fijne feestdagen!

Veel liefs,

Angelique

Geef een reactie

