Van wit naar grijze traploper

Op Instagram kreeg ik zo veel vragen en super leuke reacties over de nieuwe traploper en ik dacht ik schrijf er even een blog over. Omdat het nu al avond is en te donker is om foto’s te maken, is het een blog geworden met bestaande foto’s die op mijn Instagram staan.

img_6951

Toen we vorig jaar ons huis kochten dachten met een “ooow aan de trap hoeven we niets aan te doen.” Mis, toen we alle muren wit gingen texen zagen we pas hoe geel de trap was. Dus de trap moest ook aangepakt worden. Het heeft mijn man echt bloed, zweet en tranen gekost om de trap wit te maken. Na het schuren, lakken en weer schuren en weer lakken was de trap af. Ik had er ook nog eens een tijdsdruk opgelegd. Want de trap moest af zijn voordat onze dochter geboren werd. De trap is semi-gloss wit gelakt en de trap was helemaal af toen onze dochter geboren was.

img_0966

 

img_6665

Prachtig vond ik onze trap, ik droomde van een mooie witte trap en nu had ik er een. Maar toen op een dag, gleed ik uit op de trap. Bonk en daar lag ik onderaan de trap, ik was gelukkig toen niet meer zwanger en gelukkig had ik mijn kleine meid niet in mijn armen. Gelukkig kwam ik er met een paar schramen vanaf. Op een vrijdagavond zaten we gezellig met familie in onze keuken te eten. Mijn man ging even naar boven en toen hoorde ik BOINK BOINK BOEM, we schrokken ons kapot en daar lag mijn man lang uit op de trap, ook hij was uitgegleden en van bovenaf naar beneden gevallen

img_9767

img_5565

Dit kon zo niet meer langer, er moest iets komen op de trap. Na veel inspiratie op Pinterest hebben we gekozen voor een traploper. Ik wilde dat onze trap wit bleef, er is zo veel liefde in deze trap gestoken dat ik niet kon om de trap helemaal opnieuw te bekleden.

Ik koos voor een lichte grijs tapijt van het merk Jabo, kleurnummer 1432-620. Het tapijt is een 100% wollen garen. Het heeft een stoere uitstraling. Het tapijt is aan de zijkant gefestonneerd. Dit is het omzomen van tapijt met bijpassend garen. Om de stoere look helemaal af te maken is er gekozen voor driehoekige traproedes rvs geborsteld.

img_6951

1474537773_1432-610-medium_original

Een traploper is zeker niet ouderwets, het ligt er echt aan welk tapijt en roedes je kiest. Deze look is modern en stoer.

Ik hoop dat ik je geïnspireerd hebt.

 

Liefs,

Angelique

 

 

 

 

One thought on “Van wit naar grijze traploper

  1. Beste Angelique, wat een mooie loper! Ook wij hebben onlangs een huis gekocht met een witte trap. Omdat ik helemaal bekleden zonde vind (ook omdat we een oud huis hebben met een granieten vloer) willen we graag een traploper. Hebben jullie dit zelf gedaan of laten doen? En hebben jullie speciaal tapijt voor een traploper?

    Groetjes, Robin

    Like

Geef een reactie

