KARMA

IMG_9766

Al weken was ik niet helemaal tevreden met de woonkamer. Je kent het wel, zo’n gevoel dat je je niet meer thuis voelt in je eigen woonkamer. Zo’n gevoel had ik dus al weken. Elke dag was ik meubels en accessoires aan het verzetten en verschuiven. Wat nieuwe accessoires gekocht, op zolder oude accessoires gepakt. Misschien staat het vaasje leuk daar, of dat schilderij hier. Nee, het wilde me niet lukken om de woonkamer weer naar m’n zin te maken. Mijn inspiratie was helemaal weg, Ja gewoon weg. Mijn man werd compleet gek van me… haha. Elke keer als hij weg was geweest en hij kwam weer thuis, van het werken of de honden uitlaten had ik het weer anders staan.

Ik kan je zeggen ik werd ook echt moe van mezelf. Misschien denken mensen, waar maak jij je druk over! HIHI! Ik kan het me voorstellen dat mensen dat misschien denken. Maar nee, ik kon het niet los laten. Ons huis moest weer als thuis voelen. Maar hoe zou ik dat in godsnaam toch doen joh!

Ik vind het wel echt fantastisch dat de het weer langer licht is en het is heerlijk dat de zon al een paar dagen schijnt. Ik geniet daar echt van, maar……………. als ik dan naar m’n ramen kijk en naar de smerige muur, bah! Van de week scheen de zon zo naar binnen, door de ramen en toen zag ik ineens hoe smerig ze waren, gatsie. Dus zoveel geduld dat ik heb, heb ik maar meteen de ramen “even” gelapt. Gelukkig heb ik zo’n elektrische ramenwasser-ding, dat scheelt dus wel.

IMG_9987

IMG_9694Mokjes zijn van Puik-Art.

En toen zag ik mijn muur, wat daarmee is gebeurd vraag ik me steeds af? Toen Kiki Roos net geboren was, zat haar fles regelmatig verstopt. Dan schudden ik met haar fles, toen niet wetend dat de melk tegen muur omhoog ging spatten. Ik zag overal melkvlekken zitten, ik schaamde me dood joh. Misschien denk je wat een plekzak is die Angelique. Nee, echt ik ons huis is altijd echt heel schoon, zelfs met die viezerikken van een honden. Maar met die zon zag ik het gewoon ineens, overal vlekken, bah! Ik meteen een doek gepakt en ik maakte de vlekken van kwaad tot erger, alles wat ik deed maakte de muur nog lelijker.

Dus het stond vast; deze muur moest echt opnieuw geschilderd worden en wel met enige spoed.

IMG_9767

IMG_9986Kapstokhaak is van Puik-Art.

Dus toen m’n man vroeg wat we vrijdagavond gingen doen, zei ik vol overtuiging: Ik ga de muur schilderen, vanavond. Als ik iets in mijn hoofd heb, dan moet het meteen gedaan worden, haha. Maar dat werd niet helemaal gewaardeerd door m’n man, die wilde gewoon lekker op de bank ploffen na een drukke werkweek. Na een stroeve onderhandeling met m’n manlief waren we overeengekomen dat ik zaterdagochtend verf zou gaan halen en dat hij zou gaan schilderen. Het was sowieso geen optie dat ik zou gaan schilderen, want ik ben er namelijk niet zo heel erg goed in.

Oke, haha Ik heb die avond op pinterest inspiratie opgedaan welke kleur de muur moest worden. Deze kleur sprak mij zo aan, het is licht, fris en past zo bij mij.

Bron: Binti Home

roomed-binnenkijken-kleur

Bron: Roomed

Zaterdagochtend stond ik bij de Karwei, ik heb daar een hele liefde vriendin werken op de verfafdeling. Ik twijfelde tussen twee kleuren, No.10.60 van Flexa en de kleur Karma van Histor. De staaltjes namen we mee naar buiten want dan krijg je een veel beter idee van de kleur.

Ik wilde snel kiezen, dus na anderhalf wikken en wegen ging ik voor de Flexa, we liepen terug naar binnen en toen zag ik een stoel staan met exact dezelfde stof en kleur als onze bank. En vond de kleur Karma er mooier bij staan. Dus stoel moest mee naar buiten samen met de staaltjes. De stoel kwam het mooiste uit bij de kleur Karma.

De kleur Karma is een zacht en helder palet. Ik krijg bij de kleur echt een rustig gevoel en dat wil ik ook in onze woonkamer uitstralen. Twee honden, een kat en een baby is het snel hectisch in de woonkamer, deze kleur brengt rust in onze woonkamer.

trend2_karma

IMG_9686

Zo blij als een klein kind ging ik naar huis, maar m’n man was niet helemaal overtuigd van de kleur. Maar gaf me zijn volle vertrouwen! Ik kon niet wachten om te beginnen. En…………… het eindresultaat is geweldig.

De box en de kast zijn omgewisseld, ik begrijp echt totaal niet waarom ik dat niet eerder heb gedaan. Wat een ruimte hebben we nu, het lijkt wel een balzaal. De tafel is een stukje opgeschoven richting de keuken. Alleen nu is het lichtpunt niet boven exact boven de eettafel, dat is wel even balen. Maar dat is het volgende project. Ik ben dus op zoek naar een nieuwe lamp boven de eettafel. Mijn man heeft al gezegd dat ie niet gaat boren in zijn mooi glad plafond, dus ik ben op zoek naar een aparte vouwlamp, of hoe moet ik dat zeggen. Naja, ik ga wel lekker internet afspeuren voor een nieuwe.

IMG_9984

IMG_9985

Toen ik zondagochtend beneden kwam, werd ik meteen helemaal blij. Ik voel mezelf weer helemaal thuis in onze woonkamer. Wat een likje verf en wat moeite toch allemaal kan doen is ongelooflijk!

Liefs,

Angelique

Geef een reactie

