VINTAGE KRUKJE

IMG_2900

Hoe leuk is het als je spontaan een berichtje krijgt van iemand die je niet kent. Zo kreeg ik  ongeveer twee jaar geleden een berichtje van Mariëlle.

Mariëlle heeft een eigen webshop MEUTT. Zij verkoopt vintage meubels en accessoires die zij met zorg uitzoekt tijdens haar vele zoektochten.
In de webshop vind je een mix en stijlen uit voornamelijk jaren 60/70.

IMG_2911

IMG_2902

IMG_2898

Ik kreeg dus een berichtje Mariëlle, zij had een krukje wat perfect zou passen bij mijn stoel. Ja dat moet ik ook nog even vertellen, ik had in ons oude huis een okergele stoel staan. Die had ik gekregen van een lieve vriendin. Toendertijd vond mijn vriend (nu mijn man haha) deze echt verschrikkelijk lelijk. Maar toch heeft de stoel lang in de woonkamer gestaan bij de eettafel. Marielle had dus dat prachtige krukje wat perfect bij mijn stoel zou staan. Ik was helemaal niet op zoek naar een krukje en eerlijk gezegd hoeveel krukjes moet je in huis hebben haha, ik kom om in de krukjes. Ze stuurde een foto en ik was verkocht, dit krukje moest hier te komen te staan. Dus…….. je voelt hem al hangen het krukje heb ik natuurlijk besteld.

Dit zijn foto’s uit ons vorige huis, de foto’s zijn gemaakt door Binti Home.

IMG_2910

IMG_2892

Binnen enkele dagen stond het gele krukje te schitteren in de woonkamer, met de verhuizing is het krukje uiteraard mee gegaan (en heeft het overleeft). De stoel ook, maar die staat nu op zolder, het is helaas niet een hele stevige stoel. Ik kan wel zeggen dat het gele krukje het pronkstukje in de woonkamer is. Hij knalt er zo lekker uit.

Het gele krukje staat nu aan onze eettafel. Ik vind de mix fantastisch, een witte tafel, moderne stoelen en dan vintage krukje.  Een top combinatie vind ik zelf. Omdat het krukje aan tafel staat wordt het er ook regelmatig gebruik van gemaakt, als ik bijvoorbeeld even snel iets moet opschrijven of wat dan ook. Gewoon lekker makkelijk zo’n krukje, hihi.

IMG_2889 (1)

IMG_2037

Een tijd geleden had ik een Instagram-meeting in Arnhem en daar heb ik Mariëlle ook persoonlijk leren kennen. Wat een leuke en spontane meid! Dit vind ik het aller-leukste aan socialmedia, op deze manier leer je zo veel lieve mensen kennen. Hou jij nu ook van mooie vintage vondsten, neem een kijkje op haar webshop.

Liefs,

Angelique

Geef een reactie

