MUG

IMG_5307

Wie houd er nu niet van mooie mokjes? Ik kan je vertellen, ik hou ervan! Eigenlijk hou ik van alles wat met interieur te maken heeft haha.
In de keuken hangen twee planken boven elkaar, op de planken verzamel ik al mijn mooie mokken en de rest van mijn keukenspul! Hoe voller hoe beter haha, een nadeel is dat het een karwei is om die twee planken schoon te maken en te houden. Alle spullen eraf halen om het schoon te maken. Maar dan……… dan ga ik weer schuiven met de spullen op de planken. En dat kost tijd, het schoon maken heb ik op zich zo gedaan. Het opnieuw stijlen kost tijd, want ik zet het echt niet zo terug hoe het stond. Herkenbaar? Mijn man vraagt zich altijd af waarom ik altijd zo veel tijd nodig heb om te poetsen, hij moest een eens weten hoeveel tijd het kost om alles opnieuw te stijlen haha.

IMG_5323

IMG_5316

Mokjes van keramiek vind ik toch wel heel mooi. Keramiek is een fascinerend materiaal, dat wordt gevormd door verhitting/ gebakken door klei. Keramiek is porselein, steengoed of aardewerk. Ja keramiek, ik hou ervan.

De prachtige Monday mugs van Puik Art zijn gemaakt van keramiek. Vandaag zet ik deze mokken van Puik Art even het in zonnetje. Ik vind de kleur van de mokjes prachtig, dit is kobaltblauw maar je hebt ze ook in het lichtblauw. Het is een eenvoudig ontwerp, de binnenkant heeft een glanzende glaceerlaag en buitenkant is mat dat maakt de mok zo uniek.

IMG_5324

IMG_5313

Jaja de mokken kunnen in de vaatwasser, dat is natuurlijk top. Ik hou van mooie spullen/servies, maar ik heb nooit geen zin om dan het allemaal met de hand af te wassen. Ik vind het ook fijn dat je mokjes kan stapelen! Dat is zo makkelijk! Ik ben van de stapels! Ik stapel altijd mijn tijdschriften, door het hele huis liggen gestapelde tijdschriften. En op deze plank stapel ik ook graag de mokken op elkaar.

IMG_5308

IMG_5309

IMG_5311

Mokken zijn niet alleen om uit te drinken maar je kun ze ook super leuk gebruiken als vaasjes. Ik ben gek op bloemen en goeie bloemen gooi ik echt niet weg. Soms heb ik een paar bloemen over en dan zet ik deze mooi in kleine vaasjes of mokken. Of soms is de halve bos bloemen na een paar dagen dood, dan pluk ik goeie bloemen eruit en zet ze apart in vaasjes.

IMG_5302

 

IMG_5312

Ben jij ook gek op mokjes en keramiek?

Liefs,
Angelique

Deze blog is in samenwerking met Puik Art tot stand gekomen. Deze blog heb ik geschreven, omdat ik het heel erg leuk vind om het met jullie te delen en natuurlijk omdat ik achter het product sta.

Geef een reactie

