SLAAPROUTINE

IMG_9084

Mijn dochtertje Kiki Roos vind slapengaan helemaal niet erg. Het is een kleine slaapkop. Elke avond hebben we dan ook een vast routine voordat ze gaat slapen. Rond een uur of 19.00 uur loop ik met haar naar d’r kamertje. Als ze op de commode ligt doe ik altijd het muziekdoosje aan. Dan is ze afgeleidt en blijft ze stil liggen, anders draait ze alle kanten op. Het muziekdoosje is in de vorm van een vogelhuisje en speelt de muziek It’s a small world.

IMG_9094

IMG_9096

En dan een schone luier, wassen en een pyjamaatje aan. Deze super leuke pyjama heeft een hele leuk print met getekende huisjes. Wat ik super fijn vind dat er een band een de onderkant van het broekje zit, zo kruipen de broekspijpen niet omhoog.

Dan lopen we naar beneden en dan krijgt ze een lekker flesje. Als ze haar buikje vol heeft gaan we naar boven. Als we op de trap lopen, begint ze meteen te lachen en te keten, want ze weet wat we gaan doen. Ongelooflijk dat ze dat dan precies weet.

IMG_9092

IMG_9086

Sinds enkele weken doen we tanden poetsen voor het slapen, hier heeft ze totaal geen belangstelling voor. Ik ga dan met haar voor de spiegel zitten en doe het dan voor (nee, ik doe haar tandenborstel niet in mijn mond, doe alsof :-)) En dan probeer ik het bij haar te doen. Ze heeft helemaal geen tijd om haar tanden te poetsen joh, andere dingen zijn zo veel interessanter, zoals op de spiegel tikken met d’r vingers en naar papa kijken en lachen via de spiegel.

Dan lezen we een boekje. Kiki speelt met haar boekje en papa leest de zijne voor. Dit doen we al vanaf dat Kiki Roos enkele weken oud was. Na het boekje doen we nog even knuffelen. Dan de slaapzak aan en leg ik haar in bed. Onderweg naar d’r kamer laat ze zich al helemaal hangen als een lappenpop, wachtend dat ze haar matras raakt. Eigenlijk vallen d’r ogen meteen dicht als ik d’r neerleg. Er zijn heel weinig avonden dat ze niet direct in slaapt valt. De slaapzak heeft een lieve print met witte hartjes en gouden accenten. Knuffel erbij en dit meisjes slaapt als een roosje en dan is het mama-time, hihi.

IMG_9087

IMG_9090

Als ik haar ’s morgens uit haar bedje haal, is dat bedje altijd een rotzooi haha. Als zij wakker is gaat ze spelen in bed, echt zo enorm schattig. Ze trekt haar dekentje los, speelt met haar knuffels. Het ledikantdeken is gebreid en super groot en dat is echt ideaal. Kan ik het goed onder het matras stoppen. Niet dat het zin heeft, ze krijgt het toch voor elkaar om de deken los te krijgen haha. Maar goed, het gaat om het idee.

IMG_9089

IMG_9085

Kiki Roos is gek op knuffels, er liggen ook een aantal knuffels in haar bedje. Dit lieve knuffelkonijn “Poppy” is super zacht en is één van de vriendjes van Kiki Roos. Ik heb echt een hele goed tip. Als je kindje gehecht is aan knuffel, koop dan meteen een reserve knuffel erbij. Toen ik nog geen moeder was en ik hoorde dat kinderen zo gehecht konden zijn aan een knuffel, dacht ik JAJA zal wel. Maar nu ik zelf moeder ben en Kiki Roos een knuffel heeft waar ze de hele dag overal mee naar toe sleept, kom ik daar even op terug. Ik heb stad en land afgezocht voor een tweede exemplaar en nergens meer aan te komen. Dat is mijn gouden tip, koop twee dezelfde knuffels, voor het geval dat.

IMG_9093

IMG_9091

Al deze super leuke artikelen vind je in de webshop van Prenatal.

Liefs,

Angelique

Deze blogpost is tot stand gekomen in samenwerking met Prenatal
Geef een reactie

