Snoerloos stofzuigen

Stofzuigen is iets wat wij echt wel twee keer per dag doen en soms zelfs wel vaker! Smetvrees wil ik het niet noemen, maar ik weet wel dat ik heel fijn vind als de vloer schoon is. En dat valt niet mee met een labrador en een chihuahua in huis! Kiki (6 jaar) en Kasper (2 jaar) spelen heel veel op de grond, dus ik vind het wel zo fijn als de vloer dan niet onder de hondenharen zit. Hoe vaak stofzuig jij?

Sinds kort hebben wij de VC 6 Cordless ourFamily snoerloze stofzuiger van Kärcher. Hiermee is stofzuigen nog makkelijker geworden, al moest ik in het begin wel even wennen hoor. Ik heb tot nu toe altijd zo’n ouderwets lomp ding gehad met een slang. Nu heb ik alleen een steel vast en kan ik door het hele huis lopen zonder dat ik gedoe heb met het snoer. Ik denk dat je dit kunt vergelijken met de oude bakeliet telefoon van tig jaar terug en de telefoons van nu. Als ik de kids vertel dat wij vroeger een telefoon hadden met een gekrulde kabel dan kunnen ze zich er niks van voorstellen. De oude stofzuiger met slang en lompe kar erachter wordt ook echt zo’n dingetje!

Deze stofzuiger heeft een mega slimme functie waardoor stofzuigen echt een genot is. Met één klik leeg je het stofreservoir. Elke keer als ik het stofreservoir leeg begrijp ik niet waar het vuil allemaal vandaan komt. Er is ook een boost-functie, deze gebruik ik regelmatig (hoe harder hoe beter haha). Eigenlijk helemaal niet nodig overigens want zonder deze functie te gebruiken zuigt deze Kärcher alles op.

Door het ergonomisch ontwerp kun je makkelijk onder de bank stofzuigen en op andere moeilijk bereikbare plaatsen, zoals onder je bed. Daar kwam ik met het oude ding echt niet onder en nu, appeltje eitje. De LED-verlichting op het actieve vloermondstuk is echt mega fijn waardoor het stof nog zichtbaarder wordt op de donkere plekken, ideaal voor deze winterse dagen.

Andere voordelen zijn het lage volume, de aparte filterreiniging en de gemakkelijk afleesbare weergave van de accustatus. Hierop kan je tevens zien als er een storing is (en welke). De accu heeft een looptijd van 50 min. Ik heb er een tweede accu bij waardoor ik altijd door kan mocht de accu leeg zijn. 

Beneden hebben wij PVC, boven laminaat, en overal vloerkleden. Nadenken hoeft niet want deze stofzuiger is gelukkig voor alle vloeren. Vooraf was ik een beetje dat de stofzuiger zwaar zou aanvoelen, vooral omdat ik hem dagelijks gebruik. Maar gelukkig is het helemaal niet zwaar apparaat en ik heb geen last van mijn arm gekregen. Wat super handig is, is dat je de stofzuiger ook als kruimeldief kunt gebruiken, vooral met kleine kinderen die regelmatig kruimelen is dat mega handig.

Kortom de VC 6 Cordless ourFamily snoerloze stofzuiger mag zeker blijven in ons gezin!

Liefs,

Angelique

Deze blogpost is tot stand gekomen in samenwerking met Kärcher.

Plaats een reactie